Želim živeti aktivno! Kako naj začnem?

December je čas, ko radi dajemo obljube. Marsikdo verjame, da je konec leta tudi odličen čas za konec slabih navad. Nov začetek predstavlja nepopisan list, priložnost za čisti rez, priložnost, da objamemo nove, zdrave navade. Med letom je največkrat ponedeljek dan za nove sklepe, ki se včasih zgodijo, po navadi pač ne, ob zaključku leta, ko si vzamemo čas in naredimo revizijo preteklih dvanajstih mesecev, pa to hitro postane januar.

Med najpogostejše novoletne sklepe zagotovo sodi telesna aktivnost. Do zdaj smo sedeli in tipkali, odšli na občasen sprehod, z novim letom pa bo vse drugače. Odslej bomo pol profesionalni športniki, ne pobegne nam zdrav duh v zdravem telesu. Pa je to res tako preprosto? Zavedajte se, da se podobnih zaobljub dejansko drži manj kot deset odstotkov tistih, ki so goreče obljubljali bajne spremembe. V prvih dveh mesecih jih vztraja dobrih šestdeset odstotkov, kasneje pa ta odstotek iz dneva v dan upada. Kako je to mogoče, se verjetno sprašujete. Decembra ste mislili presneto resno, marca pa so se želje in sklepi kar nekam razblinili. Odgovor je preprost. Sklepanje obljub je precej preprosto, njihovo opuščanje pa še bistveno lažje. Da si povečate možnost ostati med tistimi desetimi odstotki ljudi, ki vztraja, se je potrebno držati nekaj preprostih pravil!

Resnici na ljubo, malokdo načrtuje fizične aktivnosti, da bi bil bolj zdrav, večinoma se ljudje zanje odločamo, da bi izgubili kilogramček, dva ali deset, ki so se nam tekom leta nabrali in kar nočejo stran. Večina si zada cilj, po navadi brez tehtnega premisleka in trdnega načrta. To je prva napaka. Če mislite resno, pretehtajte realne možnosti, spišite svoj plan in ga obesite na vidno mesto. Tako vas bo iz dneva v dan opominjal na vaš cilj. Ta ne sme biti vaša edina motivacija za pot, ki ste si jo zadali. Poskusite si načrt zastaviti tako, da beležite svoje rezultate, spremljate svoj napredek. Le tako boste namreč vsakič, ko bo volje malo – in verjemite, zagotovo bo kdaj povsem uplahnila –  lahko pogledali na prehojeno pot in se dodatno motivirali. Večino nas motivira tudi nagrada. Zakaj bi jo prihranili le za takrat, ko dosežemo cilj? V vmesnih postankih se malce nagradimo in volja bo nazaj. Tako bo postala zabavna tudi pot do cilja in ne bo se nam zgodili, da bo cilj naenkrat nedosegljiv in preveč oddaljen.

Želim živeti aktivno
Želim živeti aktivno
Novoletna obljuba naj ne bo le obljuba, temveč sprememba življenjskega stila. Svoj napredek beležite. Ko motivacija upade, s ponosom poglejte, kaj vse ste že postorili in kako ste napredovali!

Nikar si ne zastavite blaznega visokoletečega cilja, zanj bi potrebovali preveč časa in energije in kaj hitro vam ne bo zanimiv. Če ves dan sedite, morda ni najbolj pameten cilj, če želite v nekaj tednih osvojiti Triglav. Zakaj se ne bi najprej sprehodili?

Beležite svojo aktivnost, po poti si privoščite manjše nagrade. Z njihovo pomočjo se najlažje motiviramo.

Ko ste končno našli aktivnost, s katero boste bolj zdravi in boste, če je to vaš cilj, izgubili kak kilogramček, raziščite možnosti v svojem okolju. Kje lahko tečete, kdaj lahko greste na pilates, kakšna razdalja je med vašim domom in telovadnico? Morda lahko veliko naredite že na poti v službo, morda sedete na kolo namesto za volan… Načrtujete tudi vložek časa – pomanjkanje časa je namreč izgovor številka 1.

 

Če boste denimo kupili karto za fitnes in v njem prebili tri ure dnevno, vas bo veselje ob bolečinah, začetni utrujenosti in vseh neprijetnostih, zagotovo kmalu minilo

Vsak začetek je težak, motivacija pa vsakomur prej ali slej upade. Zmaga je na strani pogumnih in vztrajnih.

Aktivnost stopnjujte počasi in preudarno. Do sedaj ste denimo kolesarili v službo, zdaj se boste s kolesom odpravili v naravo, morda se lotite kratkega lahnega teka…

Poskrbite, da se boste ob tem še zabavali. Morda k veselemu zmernemu treningu povabite najboljšo prijateljico. Tako se bosta natelovadili in še naklepetali.

Ko vas zagnanost mine, poglejte, kaj ste že dosegli, cilj se bo takoj zdel bližje.

Poslušajte svoje telo in vadite postopoma. Izlet s kolesom je tudi odlična kardio vadba!
Za konec pa še tole.

Če ste si načrt zadali pretehtano in realno, vam bo pot v veselje. Kaj hitro se vam zna zgoditi, da bo že sama pot nagrada. Če boste ves čas upoštevali svoj ritem, vam bo fizična aktivnost prej kot slej prišla v navado. In, ker je navada železna srajca, brez zmerne aktivnosti kmalu sploh ne boste mogli več!  Pa veliko veselja in uspeha na vaši poti.