Pomanjkanje magnezija

Magnezij velja za enega najbolj pomembnih mineralov saj ima pomembno vlogo v celi vrsti biokemičnih procesov, ki so ključnega pomena za zdrav metabolizem. Raziskave med Američani so pokazale, da ima premalo magnezija kar 75 odstotkov vseh prebivalcev. Strokovnjaki ocenjujejo, da ni drugod po svetu nič boljše, odstotek prebivalstva, ki trpi za pomanjkanjem magnezija bi utegnil biti celo nekoliko višji!

Zakaj nam magnezija primanjkuje?

Velik vpliv na kronično pomanjkanje tega temeljnega minerala ima zagotovo sodobni življenjski stil. Visoka stopnja stresa, velike količine kofeina, predvsem pa predelana hrana z visoko vsebnostjo sladkorja, so glavni krivci za nizko raven magnezija v organizmu. Zavedati se je potrebno, da ena molekula sladkorja v povprečju terja 54 molekul magnezija, da telo sladkor sploh lahko predela. Pomemben potrošnik velikih količin magnezija so tudi zdravila, ki jih jemljemo redno. Sem sodijo tudi zdravila proti bolečinam ter zdravila za uravnavanje krvnega tlaka.

Kako lahko prepoznamo pomanjkanje magnezija?

Pri znakih, ki nakazujejo, da nam magnezija primanjkuje, moramo biti pazljivi. Simptomi so namreč precej splošni in ni vedno nujno, da ne kažejo kakega drugega telesnega neravnovesja. Med glavne pokazatelje pomanjkanja magnezija lahko sodijo:

          Mišični krči in trzanje mišic

Trzljaji, mišična napetost in celo napadi krčev, vse omenjeno lahko kaže na pomanjkanje magnezija. Pomanjkanje se pogosto kaže tudi z glavoboli in celo migrenami. Blažje težave je mogoče lajšati z dodatki magnezija, vendar ti niso učinkoviti pri starejših odraslih.

          Psihične težave

Pomanjkanje magnezija se lahko kaže kot apatija, otopelost, v nekaterih primerih celo delirij ali koma. Pomanjkanje magnezija je mogoče povezati tudi s pojavom depresije in tesnobe.

          Osteoporoza

Pomanjkljive vrednosti magnezija vplivajo tudi na pomanjkanje kalcija, ki je glavni gradnik čvrstih kosti.

          Utrujenost in bolečine v mišicah
Oba simptoma sta tipična za osebe s pomanjkanjem magnezija, vendar je potrebno izpostaviti, da gre za pogoste simptome katerega koli obolenja. O pomanjkanju magnezija lahko torej sklepamo le takrat, ko osebo pestijo še kateri od drugih znakov. 

          Visok krvni tlak

Da je pomanjkanje magnezija povezano z visokim krvnim tlakom, so pokazala testiranja živali. Kontrolne študije kažejo, da dovolj magnezija znižuje krvni tlak pri ljudeh iz česar je mogoče sklepati, da pomanjkanje krvni tlak viša.

          Astma

Raziskave kažejo, da imajo kronični astmatiki bistveno prenizke vrednosti magnezija. Predvidevajo, da zaradi pomanjkanja magnezija pride do kalcinacije mišic ob pljučih. To povzroči krčenje dihalnih poti in posledično astmatičnih napadov.

          Srčna aritmija

Aritmija oziroma neredni srčni utrip, sodi med hujše simptome, ki nakazujejo pomanjkanje magnezija. Simptomi velikokrat sploh niso opazni, lahko pa se pojavi omotica, bolečine v prsih, omedlevica in pomanjkanje sape. Po mnenju znanstvenikov naj bi bilo stanje povezano z nihanjem kalija, kar je posledica pomanjkanja magnezija.

Kako zagotoviti dovolj visoke količine magnezija?
Mnenja o tem, ali naj magnezij uživamo v obliki prehranskih dodatkov ali naj raje zaužijemo dovolj hrane, bogate z magnezijem, so seveda deljena. Po eni strani je kvaliteta pripravkov vedno vprašljiva, po drugi strani pa se je potrebno zavedati, da so tla dandanes zavoljo izkoriščanja virov in intenzivnega kmetovanja, neprimerno bolj siromašna s hranili. Posledično je tudi hrana bolj siromašna. 

Hrana, ki vsebuje veliko magnezija:

bučna semena, mandlji, temna čokolada, arašidi, pokovka, agar , špinača, avokado, brokoli, jogurt, ohrovt