Učinki team buildinga

V zadnjem obdobju se podjetja, ki so še pred kratkim vzpodbujala predvsem tekmovalnost zaposlenih, soočajo z izzivi. V uspešnih podjetjih namreč ključ do uspeha ni metanje polen ter nebrzdana tekmovalnost, temveč sodelovanje, spodbujanje in timski duh. Timski duh lahko ustvarimo tudi z izvajanjem team buildinga v podjetu.

In kako timski duh spodbuditi bolje, kot s skrbno načrtovanim in izvedenim team buildingom? V kolikor zaposleni v podjetju niso ravno povezani, bo večina zaposlenih, ko omenite team building, verjetno zavila z očmi. Skoraj gotova prva misel vsakega izmed zaposlenih, ki delajo v takem podjetju, bo:  »Pa še to. Kot, da ni dovolj, da s sodelavci prebijem osemurni delavnik. Sedaj naj z njimi še športam in se pogovarjam o osebnih rečeh?!?«.

Naloga dobrega organizatorja je torej, da svojo ekipo motivira, jasno pokaže, zakaj je neformalno druženje pomembno in kaj bodo kot posamezniki s tem pridobili.

Organizirana skrb za zaposlene je največ, kar lahko delodajalec svojemu timu ponudi. Pri tem bodo učinki vidni tako pri ekipi, pri posamezniku, predvsem pa pri uspešnosti samega podjetja.

Zaupanje med zaposlenimi

Kadar so sodelavci primorani sodelovati izven delovnega okolja, bodo praviloma bolj sproščeni in brez vsakodnevnih zadržkov. Ko so torej zidovi spuščeni, sodelavci delujejo bolj sproščeno in praviloma tudi bolj ustvarjalno. Avtoriteta, kot velja v podjetju glede na odnos podrejeni – nadrejeni, je v sproščenem okolju bistveno bolj ohlapna; sodelavci postanejo bolj enakovredni. To pa spodbuja zaupanje, saj se ob reševanju nalog vidi doprinos vsakogar, ne glede na delovno mesto.

Spodbujanje dobrega vzdušja

Dejavnosti dobro zasnovanega team buildinga so po navadi zabavne in sproščene. Kadar se denimo v prijateljskem vzdušju razdelite v skupine in se pomerite v premagovanju ovir pri skakanju v vrečah, se boste ob tem verjetno dodobra nasmejali, se sprostili, hkrati pa delovali kot ekipa. Sproščeno vzdušje tudi dokazano povečuje učinkovitost tudi takrat, ko se vrnete za zidove podjetja.

Izboljšanje komunikacije

Da bi dobro delovali kot ekipa, se boste s svojimi sodelavci med neformalnim druženjem, spoznali tudi iz osebne plati. Morda celo ugotovite, da je sodelavec, ki nima časa niti za skodelico kave, pravzaprav zabaven poba. S skupnim reševanjem izzivov se ekipa poveže, hkrati pa na sproščen način ugotovi, kako najučinkoviteje komunicirati. Sposobnost komuniciranja je ključna pri vsakdanjem delu in, ko jo boste enkrat spoznali, bodo tudi odnosi v podjetju »naravno« stekli.

Kaj komu bolj leži

Kadar se ob istem neformalnem izzivu znajde skupina ljudi z različnih podjetij, v ospredje pridejo njihove prednosti in naravne danosti, ki so del njihovega karakterja. Velikokrat se pokaže, kdo je po naravi dober vodja, kdo je motivator, kdo je tisti motor, ki proces žene. Vse omenjeno je koristno za rast zaposlenih in odkrivanje njihovega potenciala.

Prednosti in slabosti

Na delovnem mestu so zaposleni praviloma osredotočeni le na svoje delo. Sploh v večjih podjetjih, kjer je delo posameznika natančneje opredeljeno, pa tudi omejeno, se pogosto zgodi, da dejanskega potenciala sploh ne opazimo. S spremljanjem team building aktivnosti vodilni v podjetju dobi jasnejšo sliko, kje je potencial njegove ekipe. Dovolj pozoren vodja bo to zlahka izkoristil v prid podjetja in denimo naravnemu vodji, ki takega dela doslej še ni opravljal, ponudil delo, ki mu bolj leži.

Tudi kadar team building na prvi pogled ne prinese nekih blaznih sprememb v podjetju, se je potrebno zavedati, da je dobro ekipo potrebno vedno motivirati, zaposlenim pokazati, da so cenjeni in spoštovani, to pa je tudi edini način, da bodo zaposleni zadovoljni. Veriga je močna le toliko, kolikor je čvrst njen najšibkejši člen, poskrbite torej, da bo vaš tim delavcev čvrst, da bo dobro komuniciral, predvsem pa se zavedajte, da je zadovoljen in motiviran zaposleni največja dodana vrednost in, nenazadnje tudi konkurenčna prednost slehernega podjetja.

Fotografije: Pixabay.com