Tudi v službi lahko jemo zdravo!

Delovni čas, predvsem pri pisarniških delavcih in v manjših podjetjih, se v zadnjih letih podaljšuje. Delovni dan se začenja kasneje in se zavleče v pozno popoldne. Ker zaposleni na delovnem mestu ostajajo dlje, se velikokrat zgodi, da je prav obrok v službi glavni obrok celega dneva. Tudi to je razlog, da moramo biti še posebej pozorni na to, kaj damo v usta med časom za službeno malico.

Prav prehrana je poleg izogibanja kajenju, izogibanja pretiranemu pitju alkohola ter ob redni telesni aktivnosti, ključnega pomena za zdravje zaposlenih. Kadar jemo zdravo hrano, se počutimo bolje, bolj smo polni energije in dosti lažje smo kos službenim nalogam. Ne nazadnje smo  bolj polni energije tudi doma.

Večinoma se zavedamo pomena zdrave prehrane, vendar velikokrat najdemo ovire in ne posegamo po zdravih obrokih. Morda si želimo zdravo jesti na delovnem mestu, vendar se ne zavedamo možnosti. Prepogosto pristanemo na klasičnem sendviču ali hitri prehrani.

Narediti načrt, da bomo živeli bolj zdravo, je sicer pomembno. Še pomembneje pa se zdi vztrajanje pri načrtu, ko pa je na naši poti toliko pasti: Piškoti na sodelavkini mizi, sladki napitki in krofi na sestanku, sodelavci, ki nas povabijo k svoji mizi med malico, ta pa se kar šibi od pregreh.

Da bi se lažje držali načrta in zaživeli ob bolj zdravi prehrani, upoštevajte nekaj nasvetov:

Ste tudi vi eni izmed tistih, ki ne marate zgodnjega vstajanja. Glavni del vašega jutranjega obreda je nemara priganjanje otrok, naj se vendar že oblečejo. Morda v naglici popijete skodelico kave, odložite otroke in že ste na poti v pisarno. Kaj pa zajtrk? Prehranski strokovnjaki trdijo, da je zajtrk zelo pomemben, če ne celo najpomembnejši obrok dneva. Da boste kar najučinkoviteje začeli svoj dan, si privoščite zdrav zajtrk. Če je le mogoče, si ga privoščite doma.  Štručka iz pekarne na poti na delo, je polna sladkorjev in maščob in brez pravih hranilnih vrednosti. Če res ne utegnete posedeti za jedilno mizo, to še ne pomeni, da ne morete imeti zdravega zajtrka. Zvečer si pripravite najljubše kosmiče ter jogurt in oboje nesite s seboj v službo.

Če boste s seboj na delo vzeli nekaj zdravih prigrizkov, bo verjetnost, da se lotite hitre hrane ali nezdravih prigrizkov, bistveno manjša. Če imate v službi hladilnik, v njem ne bi smel manjkati kak jogurt, smuti, sadje in zelenjava. Tudi sicer je zdravih različic prigrizkov kar nekaj. Namesto, da predal zapolnite s piškoti in čokolado, imejte s seboj vrečko oreškov ali suhega sadja. Če se že ne morete izogniti posladkom, naj bodo polnovredni, denimo energetske ploščice.

Vsak začetek je težak. Če boste pri svojem načrtu vztrajali, bo način zdravega prehranjevanja kmalu prerasel v navado in želja po nezdravi hrani bo le še bežen spomin. Ko se boste boljše počutili in bo raven vaše energije zrasla, si ne boste več želeli na stara pota!

Kava je zelo pogost napitek v službi, saj je njen učinek poživljajoč. Ko si natočite skodelico kave, se izogibajte dodajanju sladkorja in mleka ali smetane, oziroma omejite število skodelic kave, ki jih popijete. Vaše telo od velikih količin kave postane odvisno. Če se ji boste povsem odrekli, vas lahko začnejo pestiti glavoboli, zato jo opustite postopoma. Verjemite, če boste namesto petih skodelic kave popili le eno, bo ta toliko bolj slastna.

Voda vas bo poživila, poskrbela bo, da boste dovolj hidrirani. Poleg naštetega je tudi odlična za zatiranje napadov lakote. Ko vam zakruli po želodčku, ne planite takoj po vrečki čipsa, ampak si privoščite kozarec vode. Občutek volčje lakote bo splahnel in lažje boste dočakali čas malice. Če niste ljubitelj navadne vode, poskusite s pitjem mineralne vode, ki ima na vaše zdravje posebno dobro vpliva ali pa vodi za boljši okus dodajte limono, meto, pomarančo.

Ko nas popade strahotna lakota v času malice, bomo v sebe zmetali kar nam pride pod roke in to v velikih količinah. Tudi, če si za malico privoščite zdrav a preobilen obrok, se boste počutili utrujene in brez prave volje za delo. Namesto, da pojeste velik obrok za malico, ga razdelite na dva ali celo tri obroke. Tako boste ravno prav siti čez cel delovni dan!

Če si malico pripravljate doma, naj bo čim bolj pisana. Privoščite si obilno solato s piščancem, ki vam je morda ostal od včerajšnjega kosila. Če si lahko obrok na delovnem mestu pogrejete, se vaše možnosti občutno povečajo. Tudi restavracije, ki ponujajo malice, imajo praviloma vsaj kako izmed zdravih izbir. Namesto ocvrtega krompirčka in dunajskega zrezka si privoščite ribo, solatni krožnik, izdatno zelenjavno juho.