Sindrom karpalnega kanala

Ali v rokah pogosto čutite mravljinčenje, odrevenelost, zbadanje ali nemara celo bolečino? Če opravljate delo, pri katerem ponavljate vedno enake gibe, vas morda pesti sindrom karpalnega kanala.

Simptomi se po navadi pojavljajo postopoma, sčasoma se pojavljajo vse pogosteje. Če opažate ponavljajoče se znake, bi bil čas, da se oglasite pri svojem zdravniku, kajti če sindroma karpalnega kanala ne zdravimo, se lahko zgodi, da pride do trajnih in nepopravljivih poškodb!

Vzroki
Sindrom karpalnega kanala nastane zaradi pritiska na medialni živec. Natančni vzrok je pravzaprav težko odkriti. Do njega lahko pride zaradi anatomskih posebnosti, poškodbe roke, vnetnih stanj,… Pogosto je vzroka zanj lahko posledica dela, pri katerem je roka v prisilni drži (delo z računalniško tipkovnico, za tekočim trakom, z orodjem, ki se enakomerno trese…). Strokovnjaki ugotavljajo, da je sindrom karpalnega kanala pogostejši pri ženskah, saj je razmeroma ožji pri predstavnicah ženskega spola in zato lažje pride do ukleščenja in tegob, ki temu sledijo.

Kako si pomagamo na delovnem mestu?
Kakor je težko ugotoviti natančni vzrok za sindrom karpalnega kanala, je tudi ukrepe težko natančno določiti. Vsekakor je priporočljivo, da se držite nekaterih priporočil.

Pišite bolj nežno:
Če pri delu uporabljate tipkovnico, bodite pozorni, da tipk ne pretepate, temveč jih pritiskajte z manj sile. Če pri delu uporabljate pisalo, z njim čim manj pritiskajte ob podlago. Če pišete več časa, uporabljajte mehak nastavek.

Imejte premore:
Če je mogoče, svoje delo razporedite tako, da boste zapestja obremenjevali manj časa. Po tipkanju recimo opravite nekaj telefonskih klicev. Med pogostimi premori nežno razgibajte zapestja.

Pazite na položaj roke:
Izogibajte se upogibanju roke v zapestju povsem navzdol ali navzgor. Za zdravo zapestje je najbolje, če držite roko v srednjem, precej sproščenem položaju. Tipkovnico imejte v višini komolcev ali malce nižje.

Izboljšajte svojo držo:
Držite se karseda pravilno. Ramen ne dvigujte, saj s tem obremenjujete skupino vratnih in hrbtnih mišic. Nepravilna drža telesa lahko močno vpliva na vaša zapestja, prste in dlani.

Zamenjajte računalniško miško:
Na tržišču obstaja cela paleta računalniških mišk, ki se med seboj močno razlikujejo. Najdite tako, ki bo primerna za vašo dlan. Ob klikanju miške naj bo občutek udoben in naj ne napreza vašega zapestja.

Vaše dlani naj ostanejo tople:
Kadar vas zebe v dlani, so poškodbe in otrdelost veliko pogostejša tegoba. Če torej z računalnikom delate v hladnem prostoru, se toplo oblecite in razmislite o uporabi rokavic, ki nimajo prstov. Tako boste svoje dlani in zapestja ohranili prijetno topla.