Šest preprostih korakov za bolj zdravo delovno okolje

Nujno se moramo zavedati, da čas, ki ga preživimo na delovnem mestu, predstavlja velik del našega dne.  Tudi, če sicer poskrbimo za svoje zdravje, se na delovnem radi izgovorimo, da časa za zdrav slog enostavno ne najdemo. Če boste le doma poskrbeli za svoje zdravje in dobro počutje, v službi pa zase ne boste storili nič, bo vaše zdravje sčasoma opešalo. Upoštevajte torej pet preprostih nasvetov in zdrav način življenja tudi na delovnem mestu, bo kmalu postal navada!  

Človeško telo vsebuje med 60 – 70% vode. S staranjem se delež vode v telesu zmanjšuje. Na prvi pogled zveni nasvet, naj pijemo dovolj vode, morda samoumeven, pa vendar ni tako. Če boste pozorni in boste na delovnem mestu popili dovolj vode, se boste izognili marsikateremu glavobolu, občutku utrujenosti, občutku suhega očesa, napadu lakote in še bi lahko naštevali. Velika večina ljudi žejo gasi poleti, ko so temperature v okolju višje, vse prevečkrat pa pozabljamo, da tudi centralno ogrevanje naše telo močno dehidrira. Zadajte si torej nalogo, da boste skrbno pazili, da nikoli ne čutite žeje. Ko boste povečali količino popite vode, vam bo pitje prišlo v navado.

Če imate sedeče delo, vam bolečine v vratu in križu ter utrujene oči, niso tuji. Že res, da delodajalec želi čim bolj učinkovitega delavca, vendar se zavedajte, da vaše telo potrebuje počitek od neprestanega sedenja ter buljenja v ekran. Najpreprostejši ukrep, ki ga lahko uvedete je, da vsake pol ure za nekaj minut ali le sekund, vstanete, morda naredite preprosto vajo ali dve. Če je mogoče, lahko predlagate sestanek med sprehajanjem. Vedno več delodajalcev omogoča stoječa delovna mesta. Sami lahko za dovolj gibanja poskrbite teko, da se sprehodite po stopnicah, namesto, da uporabite dvigalo, parkirate malo dlje, ali pa si reči, ki jih nujno potrebujete za delo, odmaknete od dosega rok. Tako boste vsakič, ko jih potrebujete, prisiljeni vstati. 

Polni žepi bombonov, skleda piškotov na pisalni mizi in čokoladice v predalu. Zveni poznano? Ko se naslednjič odpravite po nakupih, se odpovejte nezdravim sladkarijam. Raje si privoščite oreške in sadje. Dejstvo je, da nas vse kdaj napade lakota in je na čas za malico težko počakati. Takrat bomo pograbili, kar je očem in želodčku najbližje in resnici na ljubo to po navadi niso najbolj zdravi prigrizki. Zakaj bi se torej spravljali v skušnjavo in se napokali nezdrave hrane, ki nam pobere energijo in se po njej počutimo slabo? Na vidno mesto si nastavimo bolj zdravo  izbiro in verjetnost, da se bomo basali s čokolado, potem pa tolkli po čelu, bomo bistveno zmanjšali.

Ne sedi kot rogljiček, sedi bolj vzravnano, ja kako se pa držiš?! Vam je kaj poznano? Ni ga med nami, ki mu starši v otroštvu niso prigovarjali, naj se vendar lepše drži. Kot večina stvari, ki so nam jih starši metali pod nos, tudi tale pije vodo. Slaba drža slabo vpliva na delovanje vaših pljuč, zaradi česar kri dobi premalo kisika. S tem se zmanjšajo umske funkcije, pa tudi bolečin boste imeli veliko. Lepa, vzravnana drža bo pripomogla k temu, da vas bo pestilo manj zdravstvenih težav, dala pa vam bo tudi samozavest, kar je nujen pogoj za uspeh. 

Zanimiva raziskava je pokazala, da so produktivnost občutno zviša, kadar imajo zaposleni v pisarni živo rastlino, menda kar za 12%.  Poskrbite torej, da v svoje delovno okolje dodate malenkosti, ki vas motivirajo. Če imate smolo in vam družba sodelavke za sosednjo mizo ni najbolj po volji, vas bo samolepilni listek z motivacijskim stavkom zagotovo pomiril. Morda vas bo dodatno motiviral cilj, ki ga imate pribeleženega na vidnem mestu. 

Za marsikoga se služba ne konča, ko zapusti delovno mesto. Ko prestopimo domači prag, se delo še kar nadaljuje, potrebno je oddati poročila, nalogam ni videti ne konca ne kraja. Tudi, če ste vso delo opravili ob roku, verjetno preverjate spletno pošto, opomnike za sestanke, načrtujete naslednji delovni dan. Če ste se našli v gornjem opisu, ste odličen kandidat za delovno izčrpanost ali celo izgorelost. Kadar je le mogoče torej delo pustite na delovnem mestu, dom pa naj bo namenjen zasebnim načrtom. Večkrat se opomnite in ne preglejujte službenih sporočil, omislite si telefon z dvema karticama in službeno izklopite, ko zapustite delovno mesto!

Avtorica: Helena Odlak Kosi