Nevarnosti sedečega dela

Kljub vedno hitrejšemu tempu, sodobni način življenja kaže, da smo zmeraj bolj neaktivni.

Veliko ljudi ima povsem sedeče delo. Pogosto se ne zavedamo, da se sedenje ne zaključi, ko zapustimo delovno mesto. Nadaljuje se v avtomobilu ali doma, ko se po celodnevnem zrenju v ekran končno zleknemo na kavč pred televizor ali računalniško igrico. Raziskave kažejo, da človek v razvitem svetu v povprečju presedi 9,2 ur, hkrati pa spanju nameni le 7,7 ur!

Raziskave pretežno sedeče delo povezujejo s celo vrsto zdravstvenih težav. Od prekomerne teže, srčnih obolenj, počasnega metabolizma, visokega krvnega tlaka, težav s hrbtenico do diabetesa, rakavih obolenj in celo prezgodnje smrti. Po nekaterih ocenah naj bi bila škodljivost sedenja šest ali več ur dnevno, primerljiva celo s škodljivostjo kajenja!

Da se boleznim, ki jih pretežno sedeči življenjski stil prinaša izognemo, je nujno gibanje. Mišljenje, da gibanje ne pripomore k boljšemu zdravju ljudi, ki opravljajo sedeče delo, je zmotno. Zato ne čakajte na jutri in se pričnite gibati že danes. Če se doslej s fizično aktivnostjo sploh niste ukvarjali, začnite postopoma. Pomanjkanje časa naj ne bo izgovor, saj lahko že petnajstminutni sprehod veliko pripomore k boljšemu zdravju in počutju.

Nikar ne pozabite: začetek je težak, a le z vztrajnostjo boste pridobili zdrave navade!

Vsakodnevne opravke in navade lahko preprosto spremenite doma in na delovnem mestu:

NA DELOVNEM MESTU:

– Če je le mogoče, se v službo peljite s kolesom ali pojdite peš

– Namesto dvigala uporabljajte stopnice

– Namesto, da sodelavca po telefonu kličete v sosednjo pisarno, se raje sprehodite do njega

– Telefonske klice opravite stoje, lahko se tudi sprehajate med govorjenjem

– Pripomočke, ki jih pri delu pogosto potrebujete, pospravite proč od delovne mize, da boste vsali vsakič, ko jih boste potrebovali

– Ponekod uvajajo stoječe delovne mize

– Nastavite si opomnik in vsako uro vstanite, se pretegnite ali sprehodite za minuto ali dve

DOMA:

– Med gledanjem televizije oglase izkoristite za sprehod po stanovanju

– Poskrbite za redno vadbo vsaj trikrat tedensko

– Pospravite kuhinjski pult, da vas ne bi mikali piškoti in nezdravi prigrizki

– Tablice, prenosnike in pametne telefone raje pospravite iz vidnega mesta. Tako boste med televizijskimi oglasi raje vstali in se sprehodili, namesto da »visite« na družbenih omrežjih in preverjate pošto

– Pri sedečem delu boste porabili manj kalorij, zaradi česar vam grozi prevelika teža. Doma si pripravite zdravo malico in jo imejte v službi pri roki, da se izognete preveč kalorični hrani.

– V trgovino se odpravite peš namesto z avtomobilom

Ali ste vedeli?

Po le devetdesetih minutah sedenja se vaš metabolizem močno upočasni.

Ali ste vedeli?

Ali dnevno presedite osem ur? Verjetnost, da boste oboleli za srčnimi boleznimi, rakom ali sladkorno boleznijo se s tem poveča za kar 40%.

Ali ste vedeli?

Predolgo sedenje doma in na delovnem mestu kar za 64% poveča tveganje za usodne bolezni srca.