Naravni napitki za boljši spanec

Ljudje imamo različne spalne navade. Nekateri potrebujemo veliko spanja, spet drugi malo manj. Vsak organizem deluje drugače in verjetno sami najbolje poznate svoje telo in njegove potrebe. Ameriška National sleep foundation je pred dvema letoma opravila obsežno raziskavo, s katero je ugotavljala potrebe po spancu glede na starost. Najstniki naj bi v povprečju potrebovali 8 – 10 ur spanca dnevno, mlajši odrasli in odrasli okrog 7 -9 ur dnevno. Starejši odrasli, po 65. letu starosti, pa 7-8 ur dnevno.
Hitri tempo vsakdana, naporen delovnik, vzgoja otrok in morda še fizična aktivnost. Natrpan urnik nas pogosto nadvse izčrpa in da bi si dodobra napolnili baterije, je potreben kakovosten in trden ter dovolj časa trajajoč spanec. Le tako bomo dobre volje, polni energije in ne nazadnje učinkoviti na delovnem mestu. V teoriji zveni preprosto, v praksi pa se načrti velikokrat ne izidejo. 

Kaj narediti, ko bi morali zaspati, v glavi pa se vam podi preveč misli in načrtov? Morda se trudite zaspati, pa se telo preprosto ne strinja. Poskusite kakega od naših preverjenih receptov:

Magnezij in kalcij:
Dovolj magnezija in kalcija bo zagotovo izboljšalo vaš spanec. Tudi sicer je boljše če oba uživate skupaj. Uživanje kalcija namreč lahko privede do težav s srcem, v kombinaciji z magnezijem, ki tudi sprošča mišice, pa vas bosta uspešno zazibala v sen.

Hmelj:
Hmelj je poznan po svojem pomirjujočem delovanju. Privoščite si skodelico hmeljevega čaja in spali boste kot že dolgo ne. 

Češnjev sok:
Češnje so zelo bogate z melatoninom, zato strokovnjaki priporočajo, da si kozarec češnjevega soka privoščite zjutraj in zvečer. Melatonin naj bi zvečer skrajšal čas, ki ga potrebujete, da zaspite, pa tudi spanec naj bi bil bolj trden in krepčilen. Kozarec soka zjutraj pa bo pomagal ohranjati budnost in osredotočanje.

Kokosova voda:
Kokosova voda je odlični napitek za čilost in rehidracijo telesa, vendar pa je tudi izjemno bogata z magnezijem. Ravno zato vas bo bo pitje kokosove vode pred spanjem pomirilo in vaš spanec poglobilo.

Bananin smuti:
Pred spanjem si pripravite pomirjujoč bananin napitek. V skodelico sojinega ali mandljevega mleka dodajte pol zrele banane ter žlico mandljevega masla. Če imate pri roki kaj chia semen, jih pogumno dodajte v smuti, saj bo uspavalni učinek s tem še močnejši.

Melisin čaj
Tudi skodelica vročega melisinega čaja vas bo zazibala v pomirjujoč spanec, še posebno, če ji dodate žlico medu. 

Baldrijanov čaj
Baldrijan velja za močno uspavalo, ima pa tudi protibolečinski učinek. Strokovnjaki opozarjajo, naj z njegovo uporabo ne pretiravate, saj lahko redno uživanje baldrijanovega čaja povzroči odvisnost.

Kamilični čaj
Pomirjujoč učinek toplega kamiličnega čaja je splošno znan, kadar se ne počutite najbolje, pa bo umiril tudi vaš trebuh. Če ne morete zatisniti očesa, poskusite s skodelico kamiličnega čaja. 

Toplo mleko
Če imate radi mleko in nimate težav s prebavljanjem laktoze, poskusite sanje pričarati s skodelico toplega mleka, ki ste ji dodali žlico medu.