Na kakšnem stolu sedite?

Ali ste vedeli, da lahko pisarniško delo močno načne vaše zdravje?
Raziskave so pokazale, da sodobni način življenja od človeka zahteva, da večino dneva sedi. Že na delovnem mestu nas večina presedi konkretno število ur,  če k temu prištejemo še vožnjo na in z dela, popoldanske opravke, ki jih opravimo v avtu in ne nazadnje večere, ko se zleknemo pred televizor, se število sedečih ur povzpne do številke  12, včasih še več!
Človeško telo je razvito za gibanje in ne sedenje, toda delo mora biti opravljeno. Da bi imeli zaradi obilnega sedenja čim manj bolečin in poškodb, poskrbite za udobno sedenje. Idealen stol, ki bi odgovarjal vsakomur, ne obstaja, saj se ljudje med seboj bistveno razlikujemo. Vsekakor pa se je dobro držati nekaterih osnovnih pravil.

Ali sedim pravilno?

Z nekaj preprostimi triki lahko ocenite, ali primerno sedite.

Stol mora biti stabilen in udoben, zaposlenemu mora omogočiti neovirano gibanje. Podvozje naj bi imelo koleščka, priporočeno je, da ima najmanj pet opornih točk in torej tudi pet koleščkov, ki morajo imeti med seboj enako velike razmike. Sedalo naj bo nastavljivo po višini.

Usedite se čim bližje k svoji mizi. Vzravnana stopala bi morala v celoti počivati na tleh, kolena pa naj bodo pokrčena pod kotom 90 stopinj. Ko roke naslonite na mizo, naj bodo tudi komolci pokrčeni pod enakim kotom, torej 90 stopinj. Če komolci ne počivajo na mizi pod priporočenim kotom, poskusite malce privzdigniti stol.

Da boste čim bolj idealno sedeli, poskusite nastaviti višino stola in tudi višino mize, če je to mogoče. Če sedite previsoko in stola ne morete spustiti, si s pručko podložite stopala, sicer boste bistveno zmanjšali cirkulacijo krvi. Hitro se boste srečali z mravljinčenjem in otekanjem nog.

Pomembno vlogo ima tudi globina sedišča. Sedite povsem do hrbtišča stola. Če je med koncem sedala in vašimi koleni približno za pest prostora, je stol primerno globok. Sedalo naj bo prijetno oblazinjeno.

Veliko pozornosti je potrebno posvečati tudi naslonjalu za hrbet. V prvi vrsti mora naslonjalo nuditi dobro oporo ledvenemu delu hrbtenice, nekatere vrste naslonjal pa omogočajo podporo tudi vratnim vretencem. 
Stol lahko ima naslonjala za roke, ki naj zagotavljajo podporo rok in gornjega dela trupa. Kadar rokonasloni služijo razbremenitvi, so  lahko oblazinjeni. Pomembno je, da vas opirali ne ovirata pri gibanju ali delu in da omogočata, da stol lahko pospravite povsem k mizi.

Če vaš stol v več točkah ne ustreza zgoraj opisanim kriterijem je morda čas, da ga zamenjate za novega, ki bo po meri prav vam.

Avtorica: Helena Odlak Kosi