Kaj je coaching?

»Moč vprašanj – nove perspektive – sveži pogledi – rešitve na dlani«

Pomoč posamezniku pri reševanju težav in izboljšanju učinkovitosti

Smo v mednarodnem tednu coachinga (4. – 10.5.2020). V tem obdobju bomo zato tudi mi z  vami delili nekaj informacij iz tega področja. Naša želja je širiti zavedanje o koristih coachinga za posameznika, time, organizacije in svet, kajti v Sloveniji je coaching metoda v uporabi šele dobro desetletje, medtem ko jo v Evropi poznajo že preko 30 let.

Po definiciji International Coach Federation je coaching »interaktivni proces, v katerem coach z uporabo posebnih tehnik sproži miselne procese, ki pomagajo posameznikom in podjetjem, organizacijam in ustanovam k hitrejšemu in učinkovitejšemu doseganju boljših rezultatov«.

»Coaching is unlocking a person’s potential to maximise their own performance. It is helping them to learn rather than teaching them.»  John Whitmore, in Coaching for Performance.

Zakaj se vam sPLAČA udeležiti individualnega osebnega coachinga?

Ker se osredotoča na osebne zadeve in ker boste dosegli večje zadovoljstvo ter boljše osebne uspehe tako, da spremenite sebe in stvari, ki vas trenutno delajo nesrečne.

Z odklepanjem potencialov posameznika, se lahko znatno poveča učinkovitost, zadovoljstvo in sreča posameznika.

Coach pomaga klientu, da se uči, in ga ne poučuje. Skozi vprašanja ga vodi po njegovi notranjosti ter mu pomaga do lastnih odgovorov. Coaching je en od učinkovitejših načinov, kako podpreti posameznike, podjetja in skupnosti pri doseganju ciljev, odkrivanju in realizaciji potencialov, vzpostavljanju boljših odnosov in posledično kreiranju bolj izpolnjujočega življenja, ter dvigu kakovosti življenja.

Najbolj enostavna definicija coachinga: coaching je proces, s katerim  je po definiciji International Coach Federation (ZDA) coaching interaktivni proces, v katerem coach, z uporabo posebnih tehnik, sproži miselne procese, ki posameznikom, podjetjem in ustanovam pomagajo k hitrejšemu doseganju boljših rezultatov.

Coaching je priložnost, strategija in strokovna pomoč, ki omogoča pospešen razvoj in izbiro boljših načinov ter poti tudi takrat, ko ne gre tako, kot bi si želeli. Vsak coaching je prilagojen potrebam posamezne stranke.

Rezultati coachinga so raznovrstni. Stranke začnejo postavljati cilje in dosegati bolj zadovoljujoče rezultate. Postanejo bolj aktivno usmerjene, začnejo sprejemati bolj kvalitetne odločitve in veliko bolj udejanjati svoje lastne potenciale. Coaching je idealen za razvoj delovnih kompetenc in pomaga povečati kvaliteto življenja

Kdo so coachi?

Coachi so strokovnjaki, ki so izjemno vešči v poslušanju in opazovanju. Kliente znajo vzpodbuditi k raziskovanju o sebi. Tako iz lastnih notranjih virov moči pridobijo vpogled v življenjske rešitve in jim sledijo. Coachi verjamejo, da so ljudje po naravi ustvarjalni in imajo ogromno potencialov. S klienti vzpostavijo odnos partnerstva, ne odnos strokovnjaka, zdravilca ali avtoritete. Nudijo jim podporo in jih po potrebi spomnijo na vse potenciale, ki jim v določeni situaciji lahko pomagajo.

Rich results on Google SERP when searching for "coaching"
Zakaj se vam sPLAČA udeležiti individualnega osebnega coachinga?

Ker se osredotoča na osebne zadeve in ker boste dosegli večje zadovoljstvo ter boljše osebne uspehe tako, da spremenite sebe in stvari, ki vas trenutno delajo nesrečne.

Zakaj se vam sPLAČA udeležiti individualnega poslovnega coachinga?

Ker se osredotoča na poslovne teme pri vodjih (poslovne procese) pa tudi na veščine coachinga za vodje.

Zakaj se vam sPLAČA razviti coaching veščine vaših zaposlenih?

Kajti tako pridobijo zaposleni, kakor tudi podjetje. Vedno več podjetij investira v razvoj kadrov in pridobivanje coaching veščin vodij in je zagotovo smernica prihodnosti, ki ji velja slediti. Vodja kot coach – je prihodnost.

Psiholog, ter mednarodno priznan strokovnjak za čustveno in socialno inteligenco, Daniel Goleman je označil coaching kot enega izmed osnovnih stilov vodenja.

Leader manager coach
Kaj coaching zajema:
  • povsem individualen pristop, prilagojen vsaki stranki posebej,
  • opolnomočenje (povezavo z močnimi točkami),
  • empatično poslušanje in prepoznavanje notranjih moči,
  • objektivno vodenje in usmerjanje na poti do cilja, učenje uporabnega znanja in veščin, katere potrebujete za dosego cilja,
    spremljanje in podporo v času coachinga,
  • domače naloge, za lažji prenos v realno življenje.

POZITIVNA KOMUNIKACIJA

Ker coaching spodbuja k odprti komunikaciji, ki temelji na pristnosti in zavzetosti k iskanju rešitev, je pozitivna komunikacija znotraj podjetja ena izmed velikih prednosti coachinga.

KREATIVNOST

Postavljanje vprašanj, kot temelj coachinga, nam odpira sveže poglede, nove perspektive, sposobnost videti drugače in sprejeto drugačnost, ter najti moč v drugačnosti. Ta drugačen pogled pa naredi prostor za kreativnost, ki je ena izmed top 10 kompetenc prihodnosti.

SODELOVALNO OKOLJE

Coaching spodbuja sodelovanje, v katerem zaposleni točno vedo, kaj je njihov prispevek podjetju. Stroga hierarhija odpade.

BOLJŠA PRODUKTIVNOST ZAPOSLENIH

Večja jasnost ciljev, redne povratne informacije, boljši pretok informacij in znanja – vse to so atributi, ki prispevajo k znatno boljši produktivnosti.

VLOGA INTERNEGA COACHA V ČASU DELA OD DOMA

Smo v času, kjer nenadno prišlo do velike spremembe v načinu dela in sicer veliko zaposlenih dela od doma. Ta socialna distanca, ki je zaposleni niso vajeni, pomeni, da je vloga internega coacha kvečjemu še bolj pomembna in ne manj. Coachi v video klicih ali telefonskih klici podpirajo zaposlene na individualni ali skupinski način.

G. Jurij Gašper, direktor in solastnik družinskega podjetja Gašper Trženje – lesena okna in vrata je povedal o coachingu: 

»Pred izbruhom korona virusa sem se odločil za individualni poslovni coaching z Mag.Phil. Mihelo Baranašič Vidmar in ko se je zgodila ta nenadna sprememba sem izkoristil čas za še bolj poglobljeno osebno in poslovno rast. S coachem sem dobil podporo, mentorstvo, da je moj razvoj šel v teh nenavadnih časih v pravo smer. Vedno sem in imam željo za razvoj, za spremembe, da sledim novim trendom, vendar se žal preveliko krat zgubljam v rutinskem delu.  Mihela mi je dala orodja, pokazala potrebne veščine, zastavljala je pravilna vprašanja in tako sem sam iskal in našel prave odgovore.  Tako sem res delal fokusirano na podjetju in ne v podjetju, kot to preveliko krat počnemo, ko delamo čisto operativne stvari.  

Brez coacha sem se ustavljal sredi procesov, zgubljal fokus in hitrost, kdaj tudi prenehal. Vsekakor fokus na proces in uporaba pravih orodij pomeni bistveno skrajšanje časovnice, lahko tudi za faktor 10x in več.

Med coachingom sem se prav tako ukvarjal s poslanstvom in vrednotami, oblikoval sem okvir podjetja, kaj smo podjetje Gašper, kaj želimo – z Mihelo sva naredila analizo. Jaz sem sicer že imel prej 80% analize narejene, vendar je bilo to zgolj za mane in večinoma v moji glavi. Sedaj sva z Mihelo dodelala to mojo analizo stanja v podjetju na 95%, dodala sva metriko, postavil sem željeno stanje in sedaj me še čakajo cilji, strategija. Vse to je potekalo tako, da mi je Mihela postavljala vprašanja. Metrika, kot sva jo vpeljala, je bila nova zame. S tem sem dosegel, da se mi je kristaliziral pogled na situacijo, vizualiziral sem bolje, čutil sem in tako si bom lahko postavil jasne cilje. S coachingi bom nadaljeval, kajti to je tehnika, ki mi pomaga, že po 6 coachingih so neverjetni rezultati – v meni kot človeku in kot managerju. Ko pa se počasi še kot podjetje vrnemo v normalno poslovanje, pa bo ta moja rast doprinesla k boljšim rezultatom poslovanja.«

G. Jurij Gašper