Do bolj zdrave hrbtenice – z vnosom ustreznih živil!

Bolečine v hrbtenici so izjemno pogost pojav.  Pri pogostih bolečinah v križu si lahko pomagate že z upoštevanjem nekaj preprostih pravil.

Dovolj zaužite tekočine je seveda nadvse pomembno za delovanje vsega telesa, posebno pomembno funkcijo pa ima tudi, ko gre za zdravje hrbtenice.  Vretenca so sestavljena pretežno iz vode, zato hidracija poskrbi za prožnost hrbtenice. Zadostna hidracija bo tako ublažila trenje med vretenci.

Pridno jejte hrano, ki je bogata z magnezijem. Na vašem krožniku naj se čim večkrat znajde zelena listnata zelenjava. Pogosto si privoščite avokado, polnozrnate izdelke, ribe in semena. Magnezij bo poskrbel za čvrste kosti in prožno mišičevje. Okrepljene mišice hrbta bodo poskrbele za pravilno držo in manj bolečin. Raznolika hrana bo poskrbela, da boste preskrbljeni z vitamini in minerali, ki jih nujno potrebujete.

Poskrbite, da boste zaužili dovolj kalcija in D vitamina, saj bodo tako vaše kosti dovolj čvrste in se boste izognili simptomom osteoporoze.  Tega bo telo najlažje vsrkalo iz mlečnih jedi, kot so jogurti, siri, ter iz zelene listnate zelenjave. Hkrati morate v telo vnesti dovolj D vitamina, ki pripomore k absorpciji kalcija. Največ D vitamina je najti v rumenjakih in nekaterih vrstah rib. Pomanjkanje D vitamina je sicer pogosta težava.

Pazite kaj pijete! Za zdravje hrbtenice boste veliko storili, če poznate pijače, ki se jim je treba izogibati. Privoščite si veliko vode, nesladkanih čajev in naravnih, neslajenih sokov. Izogibajte se gaziranim pijačam in alkoholu, saj oboje onemogoča absorbcijo hranil, tudi če jeste zdravo.