Komunikacija sodi med osnovne človekove potrebe, saj smo ljudje socialna bitja. Komunikacijo lahko opredelimo kot neke vrste zavestno dejavnost, ki je motivirana in želi doseči nek cilj. Kadar komunikacija doseže svoj zastavljen cilj, lahko trdimo da je uspešna. Dejstvo je, da ne komuniciramo zgolj z besedami, temveč v veliki meri podajamo in prejemamo sporočila tudi preko neverbalnega komuniciranja.
V slehernem podjetju se zna zgoditi, da tekom rasti in razvoja, naletite na težave. Po navadi do njih pride tudi zaradi napak v komuniciranju. Povedano preprosteje, na težave naletimo, kadar sogovornik oziroma sodelavec ne razume, kaj od njega želimo, ali pa sami narobe razumemo, kaj nam je nekdo želel sporočiti. Ni torej pomembno le kaj povemo, temveč v veliki meri kako to povemo.
Poznamo več oblik komunikacije, ki jih lahko okvirno opredelimo kot:
- Pasivno komuniciranje
- Agresivno komuniciranje
- Manipulativno komuniciranje ter
- Asertivno komuniciranje
Vsak izmed nas se v različnih situacijah drugače vede in torej uporablja različne načine komuniciranja. Če ste v osebnem stiku v domačem okolju morda bolj pasivni, to ne pomeni, da boste taki tudi v poslovnem okolju. Da bi delo optimalno potekalo, se moramo nujno vprašati o tem, katera oblika je najbolj primerna za komuniciranje v poslovnih odnosih.
Večina strokovnjakov s področja komuniciranja svetuje asertivni način. Tudi če nam ni blizu, se ga z malo truda lahko priučimo in ga kmalu tudi uporabimo. Gre namreč za osebnostno – vedenjsko značilnost, ki jo lahko pridobimo, lahko jo okrepimo ali pa celo izgubimo.